Κρητικός Ιχνηλάτης
Φέτος συμπληρώνονται 62 χρόνια από τότε που για πρώτη φορά ο αείμνηστος Δρ. Στ. Μπασουράκος έκανε μια πρώτη καταγραφή των ελληνικών φυλών σκύλων τους ονόμασε με βάση την επιστημονική του κατάρτιση και ενημέρωσε την ΔΚΟ για την προσπάθεια που θα ξεκινούσε στην Ελλάδα για την εύρεση, καλλιέργεια και αναγνώριση των φυλών αυτών. Έτσι από τότε μιλάμε και γράφουμε για τον Ελληνικό Ιχνηλάτη, για τον Κρητικό Ιχνηλάτη, για τον τρίχρωμο Ελληνικό ιχνηλάτη, για τον Ελληνικό ποιμενικό και για τον Λαγωνικό της Ρόδου. Αυτές κατά την δική του τότε άποψη και έρευνα ήταν οι φυλές των σκύλων που οι πιθανότητες ήταν αυξημένες να διασωθούν εφόσον ακόμα υπήρχαν στην Ελλάδα.
Η ονομασία λοιπόν Κρητικός Ιχνηλάτης ξεκινάει από τότε και από αυτόν. Βέβαια, ο λόγος γίνεται, τουλάχιστον φαινομενικά, για να δούμε αν όντως πρόκειται για ιχνηλάτη ή όχι. Θεωρώ ότι αυτό το θέμα έχει εξαντληθεί ευθύς εξαρχής και από την μελέτη για τον Κρητικό Ιχνηλάτη και από την κινηματογραφική ταινία του κ. Χριστογιάννη, ακόμα και από την μελέτη των απολιθωμένων οστών Κρητικών Ιχνηλατών, αλλά και από την μελέτη του Πανεπιστημίου Κρήτης ή οποία βεβαίως αν και έχει ήδη βγάλει κάποια σοβαρά, πρώτα συμπεράσματα, μένει να ολοκληρωθεί. Για τα παραπάνω μπορεί όποιος το επιθυμεί να ενημερωθεί από την παρακάτω ιστοθέση.
www.kritikosichnilatis.gr
Η μελέτη για τον Κρητικό Λαγωνικό υπογράφεται από τον ΚΟΕ και δυστυχώς δεν προσδιορίζει ποιος επιστήμονας ή ερευνητικό ίδρυμα την εκπόνησε. Όπως μας πληροφόρησαν η μελέτη αυτή έχει εκπονηθεί από μια ομάδα «ειδικών» αλλά πάντα χωρίς όνομα και ιδιότητα.
Το ερώτημα λοιπόν είναι, ποιος νοήμων άνθρωπος θα ακολουθήσει την μελέτη αυτή και όχι εκείνη η οποία ενυπόγραφα από έναν καταξιωμένο επιστήμονα εκπονήθηκε και τεκμηριωμένα από δύο επιστημονικούς φορείς υιοθετείτε (Αγγλική Αρχαιολογική σχολή και Πανεπιστήμιο Κρήτης) .

Ασφαλώς το ερώτημα που πρέπει πρώτα να απαντηθεί είναι το εξής: Μας ενδιαφέρει η διάσωση, καλλιέργεια και διάδοση της φυλής με βάση την επιστημονική πρακτική, ή μας ενδιαφέρει να αποκτήσουμε ένα πιστοποιητικό που θα δώσει την ψευδαίσθηση σε κάποιους ότι είναι κάτοχοι του σκύλου που είχε ο Μίνωας. Και αναφέρομαι σε αυτό διότι εδόθη ο υπαινιγμός ότι είμαι ο μόνος που δεν έχω εγγραφεί στον ΚΟΕ , άρα οι άλλοι που είναι περισσότεροι κάτι παραπάνω ξέρουν. Ασφαλώς και δικαίως έχουν υιοθετήσει την άποψη ΚΟΕ διότι τον Κρητικό Ιχνηλάτη τον γνώρισαν όταν ήταν ήδη γνωστός σε όλη την Ελλάδα και το μόνο που τους μένει τώρα προκειμένου να έχουν κάτι να κάνουν είναι να προσπαθήσουν να τον καταστρέψουν ακολουθώντας τις επιταγές των ιδιωτών αλλά εξαιρετικών «ειδικών» που εκ φύσεως γνωρίζουν τα πάντα και δεν χρειάζονται επιστημονική καθοδήγηση για να φτιάξουν ένα έκτρωμα σαν τα δύστυχα τα σκυλιά κάποιων φυλών που για να γεννήσουν χρειάζονται καισαρική και με σοβαρές προσπάθειες καταφέρνουν να ξεπεράσουν τα 10-12 χρονιά ζωής και όλα αυτά από τους ¨ειδικούς» μη επιστήμονες που ξέρουν τι κάνουν.
Επίσης θα πρέπει να απαντήσουμε και στο άλλο ερώτημα, ποιός γνωρίζει εργασιακά, καλύτερα τον σκύλο αυτόν, ο αυτοαποκαλούμενος «κυνολόγος» των Αθηνών που είναι ζήτημα αν είδε 10 σκυλιά σε όρθια στάση ή ο ίδιος ο ιδιοκτήτης και άμεσα ενδιαφερόμενος.
Ακόμα, ο σκύλος μας δεν είναι μόνο μια κυνηγετική μηχανή, είναι ένα ζωντανό μνημείο της φύσης και ένας ζωντανός οργανισμός που για να τον διασώσεις θα πρέπει πρώτα να τον γνωρίσεις και για να γίνει αυτό εμείς επιλέξαμε να τον μάθουμε μέσω της επιστήμης και όχι μέσω της μαγείας.
Όταν απαντήσουμε σε αυτά, τότε θα διαπιστώσουμε ότι η «επίσημη» κυνοφιλία κάτι δεν κάνει σωστά. Και δυστυχώς αυτό το λάθος δεν το κάνει μόνο με τον Κρητικό Ιχνηλάτη αλλά όπως μαθαίνουμε είναι πάγια η τακτική της σε τέτοια θέματα.
Ακόμα διαπιστώνω ότι ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οποίοι τολμούν να μιλήσουν ευθέως για τον Κρητικό Ιχνηλάτη, η πλειοψηφία προτιμά να μείνει μακριά από την αποκαλούμενη διαμάχη και αφήνει τα πράγματα να εξελιχθούν χωρίς να συμμετάσχει, όσοι όμως τολμούν να αρθρώσουν κάποια άποψη, ευγενικά κάποιοι, τους ενημερώνουν ότι έχουν πάρει λάθος δρόμο.

Η δική μας θέση, που έχουμε τον σκύλο, τον χρησιμοποιούμε και τον καλλιεργούμε είναι ξεκάθαρη, πρόκειται για ιχνηλάτη και μάλιστα εξαιρετικό. Αν αυτό δεν επαρκεί, τότε θα περιμένουμε να δούμε τον λαγωνικό αυτό στις κυνοδρομίες, ή να εισάγεται σε μερικά χρόνια από το εξωτερικό και να τον θαυμάζουμε για την Ελληνική του καταγωγή.
Προσωπικά, επειδή έχω κουραστεί να λέω τα ίδια και τα ίδια θα προσπαθήσω να εμπλουτίσω την ιστοσελίδα μου με μικρά βίντεο όχι τόσο δικών μου σκύλων αλλά σκύλων άλλων ιδιοκτητών που όμως προέρχονται από τα δικά μου και βρίσκονται ανά την Ελλάδα και την Κύπρο αλλά και στο Εξωτερικό, προκειμένου να βοηθήσω όσο γίνεται στην καλύτερη κατανόηση της κυνηγετικής τακτικής του σκύλου μας. Αν τώρα συνεχίσουν να υπάρχουν ιδιοκτήτες τέτοιων σκύλων οι οποίοι θα υποστηρίζουν ότι δεν είναι ιχνηλάτες, μπορώ είτε να τους προμηθεύσω με Κρητικούς Ιχνηλάτες είτε να τους συμβουλέψω πώς να τους εκγυμνάσουν προκειμένου να αποδώσουν τα αναμενόμενα. Εκτός και δεν τους ενδιαφέρει η κυνηγετική ιδιότητα του σκύλου μας, όποτε θα τους συμβούλευα να προμηθευτούν άλλη φυλή σκύλου, διότι η δική μας ήταν, είναι και θα μείνει Ιχνηλάτης.

Κλείνοντας σας ευχαριστώ για την φιλοξενία και ευχαριστώ και αυτούς που πιστεύουν στον Κρητικό Ιχνηλάτη και σε όσους δεν πιστεύουν αφιερώνω το παρακάτω, που δεν είναι λόγος δικός μου:
Επίγραμμα Αντιπάτρου του Θεσαλονικέως 268 π.Χ.
Κρήσσα κύων ελάφοιο κατίχνιον έδραμε Γοργώ, έγκυος, αμφοτέρην Άρτεμιν ευξαμένη. Τίκτε δ αποκτείνουσα. Θοή δ επένευσεν Ελευθώ άμφω ευαγρίης δώρα και ευτοκίης. Και νύν εννέα παισί διδοί γάλα, φεύγετε, Κρήσσαι κεμμάδες, εκ τοκάδων τέκνα διδασκόμεναι.
«Η Κρητική σκύλα Γοργώ, έγκυος έτρεχε στα ίχνη ενός ελαφιού, προσευχόμενη στην Άρτεμη με τη
διπλή της ιδιότητα. Γέννησε καθώς το σκότωνε και γρήγορα η Ελευθώ έφερε δώρο και τα δύο, για επιτυχίες στο κυνήγι και για ευτοκία. Τώρα θηλάζει εννιά κουτάβια. Φεύγετε μακριά νεαρές ελαφίνες της Κρήτης, τώρα που μαθαίνετε τι παιδιά θα βγουν από τέτοιες μάνες».
Γενειατάκης Ευάγγελος -Κυνοτρόφος
(Γραμματέας Ομίλου Φίλων Κρητικού Ιχνηλάτη)