Αλλαγή γραμματοσειράς

www.gpeppas.gr

Δημιουργία νέου θέματοςΓράψτε το σχόλιο σας Σελίδα 2 από 3   [ 32 Δημοσιεύσεις ]
Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 09, 2011 12:05 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Οκτ 24, 2010 12:03 pm
Δημοσιεύσεις: 589
Εικόνα
Εικόνα

Αεροπορική άσκηση ΝΑΤΟ: Τους "έλιωσαν" όλους τα ελληνικά μαχητικά!


"Αυτούς έπρεπε να είχαμε στην Λιβύη για να τελειώνουμε γρήγορα". Τα παραπάνω λόγια ανήκουν σε ανώτερο αξιωματικό της Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF), ο οποίος έμεινε άφωνος από τις....... επιτυχίες της 340 Μοίρας που συμμετείχε 2η/2011 Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος του Tactical Leadership Programme (TLP), που διεξήχθη στο αεροδρόμιο του Albacete της Ισπανίας.


Το αποτέλεσμα των Ελλήνων πιλότων και των αεροσκαφών τους ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό απέναντι στην "αφρόκρεμα" των δυτικών πιλότων και μαχητικών και γι'αυτό τον λόγο επανερχόμαστε (το θέμα καλύφθηκε από το defencenet.gr αρχικά στις 04/04): Πρώτοι σε όλα οι Έλληνες! Σε αποστολές κρούσης αέρος-εδάφους, σε αποστολές αέρος-αέρος και σε επιβιωσιμότητα! Τους νίκησαν, επικρατώντας σε όλες τις αερομαχίες, καταστρέφοντας όλους τους στόχους χωρίς την παραμικρή ελληνική απώλεια!

Τέτοιες δύσκολες ώρες που περνάει η πατρίδα, το να γνωρίζουν οι Έλληνες ότι υπάρχουν οι Ένοπλες Δυνάμεις που αποδεικνύουν συνέχεια ότι είμαστε πρώτοι στα πιο δύσκολα, έχει ξεχωριστή σημασία...

Και επειδή το μέγεθος της αξίας του νικητή το αποδίδει καλύτερα η αξία του ηττημένου, ιδού ποιές χώρες και ποιοι πιλότοι "έφαγαν σκόνη" από τους Έλληνες πιλότους: Οι ΗΠΑ με F-15E, η Γαλλία με Mirage 2000-5, η Ιταλία με EF-2000 Typhoon, η Πολωνία με αεροσκάφη F-16 Blk52+, η Δανία με F-16 MLU, , και η Ιταλία με Tornadο και EF-2000, Τον ρόλο των αντίπαλων αεροσκαφών (Red Air) ανέλαβαν F-18 Hornet από την Ελβετία, Alpha Jet της Γαλλίας, EF-2000 Typhoon της Ισπανίας, F-15E των ΗΠΑ καθώς και δύο F-16 της 340Μ.


Συνολικά μεταστάθμευσαν από την 115ΠΜ της Σούδας, τέσσερα αεροσκάφη F-16 Blk52+, με έξι ιπταμένους και τριάντα τέσσερις τεχνικούς.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO) καθώς και η εξοικείωση και συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα ΝΑΤΟϊκά πρότυπα και διαδικασίες. Εκτελέστηκαν αποστολές εναέριας απαγόρευσης (AI: Aerial Interdiction), OCA, Slow Mover Protection/Attack, TST, αποστολές καταστροφής εχθρικής αεράμυνας (DEAD: Destruction of Enemy Air Defence), επιβολή Ζώνης Απαγόρευσης Πτήσης (No Flying Zone), αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (CAS: Combat Air Support), PR και έρευνα και διάσωση μάχης (CSAR) σε συνθήκες ημέρας και νύχτας.

Σε όλες τις αποστολές τα ελληνικά μαχητικά πρώτευσαν συνεχίζοντας την λαμπρή επίδοση σε ασκήσεις όπως η Red Flag κλπ.

Από 7 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2011 η 340Μ συμμετείχε στην 2η/2011 Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος του Tactical Leadership Programme (TLP), που διεξήχθη στο αεροδρόμιο του Albacete της Ισπανίας. Για το σκοπό αυτό, μεταστάθμευσαν από την 115ΠΜ τέσσερα αεροσκάφη F-16 Blk52+, με έξι Ιπταμένους και τριάντα τέσσερεις τεχνικούς.

Στην συγκεκριμένη εκπαιδευτική σειρά συμμετείχαν εκτός της Ελλάδας: η Πολωνία με αεροσκάφη F-16 Blk52+, η Δανία με F-16 MLU, οι ΗΠΑ με F-15E, η Ιταλία με EF-2000 Typhoon και PA-200 Tornado και η Γαλλία με Mirage 2000-5. Τον ρόλο των αντίπαλων αεροσκαφών (Red Air) ανέλαβαν αεροσκάφη F-18 Hornet από την Ελβετία, Alpha Jet της Γαλλίας, EF-2000 Typhoon της Ισπανίας, F-15E των ΗΠΑ καθώς και δύο F-16 της 340Μ.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO) καθώς και η εξοικείωση και συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες. ¨οπως προαναφέραμε, εκτελέσθηκαν αποστολές AI, OCA, Slow Mover Protection/Attack, TST, DEAD, No Flying Zone, CAS, PR και CSAR ημέρας και νύχτας.

Τα στελέχη της 340Μ επιδεικνύοντας υψηλό επαγγελματικό επίπεδο κατέκτησαν την πρώτη θέση, μεταξύ των συμμετεχόντων, σε αποστολές κρούσης (Strike) ενώ σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας σε βολές Αέρος-Αέρος με μηδενικές απώλειες από εχθρικά πυρά.


ΠΗΓΗ:http://www.defencenet.gr

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 30, 2011 9:35 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Άφωνοι έμειναν στην Πολωνία από τα ακροβατικά F-16 της Π.Α. (βίντεο)


Άφωνους άφησε ο πιλότος του ελληνικού F-16 της Ελληνικής Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζεύς" τους παρευρισκόμενους θεατές σε αεροπορική επίδειξη στην Γερμανία. Μάλιστα όπως μεταδίδεται Γερμανός αξιωματικός της Αεροπορίας σχολίασε την επίδειξή του λέγοντας "Αυτά τα κάνουν μόνο οι Ρώσοι με μαχητικά κατευθυνόμενης ώσης"!

Από 27 έως 28 Αυγούστου 2011 η Ελληνικής Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζεύς" συμμετείχε στην διεθνή αεροπορική έκθεση Sierpnia Radom 2011 στην Πολωνία.

Το ελληνικό F-16 εκτέλεσε δύο αεροπορικές επιδείξεις και καθ'όλη την διάρκεια της επίδειξης ακούγονταν επιφωνήματα θαυμασμού για τις επιδόσεις του πιλότου που αρκετές φορές έφερε το μαχητικό στα όριά του.

Η αποστολή αυτή ήταν η πρώτη συμμετοχή της Ομάδας σε αεροπορική επίδειξη στο εξωτερικό και η πρώτη μεμονωμένου αεροσκάφους αεροπορικών επιδείξεων της Πολεμικής Αεροπορίας στην πολύχρονη ιστορία της.

Θαυμάστε την επίδειξη όλων των αεροσκαφών:






http://www.defencenet.gr


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 06, 2011 7:02 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ




Από 27 έως 28 Αυγούστου 2011 η Ελληνικής Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζεύς" συμμετείχε στην διεθνή αεροπορική έκθεση Sierpnia Radom 2011 στην Πολωνία.

Το ελληνικό F-16 εκτέλεσε δύο αεροπορικές επιδείξεις και καθ'όλη την διάρκεια της επίδειξης ακούγονταν επιφωνήματα θαυμασμού για τις επιδόσεις του πιλότου που αρκετές φορές έφερε το μαχητικό στα όριά του , βλέπετε στο βίντεο .
Η αποστολή αυτή ήταν η πρώτη συμμετοχή της Ομάδας σε αεροπορική επίδειξη στο εξωτερικό και η πρώτη μεμονωμένου αεροσκάφους αεροπορικών επιδείξεων της Πολεμικής Αεροπορίας στην πολύχρονη ιστορία της :wink: :D :D :D :D :D


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 06, 2011 8:48 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ Ιούλ 15, 2011 9:45 pm
Δημοσιεύσεις: 93
Τοποθεσία: ΚΑΜΑΤΕΡΟ-ΚΟΤΥΛΙΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΨΟΓΟΣ-ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΟΣ-ΜΑΧΙΜΟΣ-ΑΤΣΑΛΑΚΩΤΟΣ :D :D :D .Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ :wink: :wink: :wink: :wink:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 08, 2011 8:04 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Εικόνα


1911-2011: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Τα 100 χρόνια Αεροπορικής Παρουσίας και Ισχύος γιορτάζει φέτος η Πολεμική Αεροπορία συμπληρώνοντας έναν κύκλο που ξεκινά από τα πρώτα προπολεμικά βήματα και συνεχίζεται με τις χρυσές σελίδες που έγραψαν ατρόμητοι χειριστές στους Βαλκανικούς Πολέμους, τους δυο Παγκόσμιους Πολέμους, τη Μέση Ανατολή, την Κορέα ως και τις ημέρες μας. Το όμορφο ταξίδι της Πολεμικής μας Αεροπορίας άρχισε με τη συνδρομή των Γάλλων το 1911, όταν Γάλλοι ειδικοί κλήθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση να βοηθήσουν ώστε να μπουν οι βάσεις για τη δημιουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας.

Στο Φάληρο ιδρύθηκε σε συνεργασία με την αγγλική εταιρεία Blackburn Aeroplane το Εργοστάσιο Αεροπλάνων, όπου κατασκευάσθηκαν τα υδροπλάνα Τ.3Α Velos και τα αεροσκάφη Atlas και Avro 504. Έξι Έλληνες βρέθηκαν από την Ελλάδα, που προσπαθούσε να σταθεί στα πόδια της, στο Παρίσι για να γίνουν οι πρώτοι ιπτάμενοι που θα πετούσαν με τα ελληνικά χρώματα τα γαλλικά Farman που είχε παραγγείλει η Ελλάδα. Σίγουρα μια μεγάλη και σπουδαία τιμή.


Στις 8 Φεβρουαρίου 1912 πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη πτήση. Χειριστής ο ατρόμητος αεροπόρος Εμμανουήλ Αργυρόπουλος με αεροπλάνο Nieuport 50 ίππων που πέταξε μόνος του, για παν ενδεχόμενο, την πρώτη πτήση, ενώ στη συνέχεια στο αεροπλάνο του επιβιβάστηκε ο πρωθυπουργός της χώρας Ελευθέριος Βενιζέλος, λίγες μέρες αργότερα, στις 13 Μαΐου 1912, ο υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος, ο ηρωικός παράτολμος χειριστής, που έγινε γνωστός στο πανελλήνιο λόγω του ρωμαλέου χαρακτήρα του που δεν γνώριζε φόβο, πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα και στη συνέχεια συμμετείχε σε μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια.

Ο πρωτοπόρος αεροπόρος τον ίδιο χρόνο εντυπωσιάσε την παγκόσμια αεροπορική κοινότητα όταν μετέτρεψε το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο το οποίο και πέταξε ο ίδιος επιτυγχάνοντας μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, καταγράφοντας πέραν των άλλων και παγκόσμιο ρεκόρ! Βέβαια, δεν έλειπαν και οι ατυχίες σε αυτά τα πρώτα βήματα, και θα ήταν άδικο να μη σημειώσουμε τη θυσία, του Αλέξανδρου Καραμανλάκη που χάθηκε κατά την προσθαλάσσωση στον Κορινθιακό Κόλπο έπειτα από πτήση από το Παλαιό Φάληρο στην Πάτρα, με αεροπλάνο τύπου Bleriot 50 ίππων. Παρά τις ατυχίες πάντως η Αεροπορική Ιδέα συνέχισε και ο πρώτος «Λόχος Αεροπόρων», που αριθμούσε όλους και όλους τέσσερις Έλληνες αξιωματικούς, δημιουργήθηκε στα τέλη του 1912 στη Λάρισα.

Βαλκανικοί Πόλεμοι

Οι Έλληνες πιλότοι με τη δράση τους στους Βαλκανικούς Πολέμους κατάφεραν να κερδίσουν το σεβασμό και να εδραιώσουν το όπλο τους αναδεικνύοντάς το ως πρωτοποριακό μέσο στη μάχη με ιδιαίτερες ικανότητες. Η πρώτη πολεμική αεροπορική αποστολή έλαβε χώρα στη Θεσσαλία και έγινε προκειμένου να πραγματοποιηθεί επιχείρηση αναγνώρισης. Το ημερολόγιο έδειχνε 5 Οκτωβρίου 1912. Το αμέσως επόμενο διάστημα Έλληνες πιλότοι στο Μπιζάνι πραγματοποίησαν παράτολμες αποστολές για τη ρίψη βομβών, ενώ σε ρόλο ψυχολογικών επιχειρήσεων προκειμένου να τονωθεί το ηθικό στους πολιορκούμενους κατοίκους των Ιωαννίνων αεροπόροι πραγματοποίησαν ρίψεις τροφίμων και εφημερίδων.

Οι Έλληνες Χειριστές μάλιστα ήταν οι πρώτοι σε όλο τον κόσμο που στις 24 Ιανουαρίου 1913 εκτέλεσαν την πρώτη παγκοσμίως πολεμική αποστολή ναυτικής συνεργασίας πάνω από τα Δαρδανέλια, που αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία. Όπως αναφέρει σε σχετικό έγγραφό του το ΓΕΑ: «Ο υπολοχαγός Μιχαήλ Μουτούσης και ο σημαιοφόρος Αριστείδης Μωραϊτίνης πετώντας με υδροπλάνο Maurice Farman κατάρτησαν σχεδιάγραμμα των θέσεων του τουρκικού στόλου εναντίον του οποίου έριξαν τέσσερις βόμβες. Το γεγονός σχολιάσθηκε ευρέως από τον ελληνικό και διεθνή Τύπο. Στις 4 Απριλίου 1913 ο ανθυπολοχαγός αεροπόρος Εμμανουήλ Αργυρόπουλος έχασε τη ζωή του λόγω πτώσης του αεροπλάνου του Bleriot ΧΙ, αποτελώντας τον πρώτο νεκρό της Ελληνικής Αεροπορίας και επισφραγίζοντας τη λήξη της αεροπορικής δράσης στους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-?13».

Έγραψαν ιστορία

Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αναπτύχθηκε ραγδαία στο πλευρό των συμμάχων, οι Έλληνες Πιλότοι που αποφοίτησαν από τις Σχολές του Σέδες και του Μούδρου συγκρότησαν τις πρώτες Πολεμικές Μοίρες που έγραψαν τη δική τους ιστορία πετώντας πάνω από τις εχθρικές γραμμές που ένιωθαν τρόμο κάθε φορά που πλησίαζαν οι Έλληνες πιλότοι της 531 Μοίρας Διώξεως και των 532 και 533 Μοιρών Αναγνωρίσεως και Βομβαρδισμού. Στα καθήκοντα των ηρωικών χειριστών καθημερινά ήταν οι περιπολίες πάνω από την επικράτεια, οι αναγνωρίσεις εχθρικών σχηματισμών, αλλά και οι αεροφωτογραφήσεις και η συλλογή πολύτιμων πληροφοριών για τη σχεδίαση εναέριων και επίγειων αποστολών και βέβαια η από αέρος προσβολή των εχθρικών γραμμών.

Με πρωτόγονα μέσα που σήμερα συγκλονίζουν όσους τα αναλογίζονται ψυχωμένοι Έλληνες αξιωματικοί της Μοίρας «Ζ» του Ναυτικού Αεροπορικού Σώματος εκτελούσαν, με τα πενιχρά μέσα της εποχής, νυκτερινές επιδρομές στη μεθόριο, ανθυποβρυχιακές έρευνες και προσβολές στόχων ζωτικής σημασίας, ενώ εμπλέκονταν και σε αερομαχίες.

Όπως σημειώνει μάλιστα το ΓΕΑ, «στις σημαντικότερες αποστολές περιλαμβάνονταν οι νυκτερινές επιδρομές στη χερσόνησο της Καλλίπολης-Κωνσταντινούπολης τον Ιούνιο του 1917, οι σφοδροί βομβαρδισμοί των θέσεων των αντιπάλων, η επιδρομή κατά των γερμανικών καταδρομικών ?Γκέμπεν? και ?Μπρέσλαου?, οι συνεχείς επιδρομές κατά τη μάχη του Σκρα Ντι Λέγκεν, καθώς και οι βομβαρδισμοί της Σμύρνης. Στον αγώνα για την Ελευθερία και τον Πολιτισμό έπεσαν ηρωικά 17 αεροπόροι».

23 Αεροπόροι θυσία στη «Μεγάλη Ιδέα»

Οι θυσίες των Ελλήνων χειριστών συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό και 23 αεροπόροι προσέφεραν τη ζωή τους ως τίμημα για την υλοποίηση της «Μεγάλης Ιδέας». Ήταν το τίμημα της συμμετοχής με πενιχρά μέσα στις επιχειρήσεις που ξεκίνησαν το Μάιο του 1919 όταν οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις αποβιβάσθηκαν στη Σμύρνη.

Η Ελληνική Αεροπορία συμμετείχε ενεργά στις επιχειρήσεις με τέσσερις Μοίρες της Στρατιωτικής Αεροπορίας και μία της Ναυτικής, και «από το 1919 μέχρι το τέλος του 1922 ανέπτυξε πολύπλευρη δράση με αναγνωρίσεις, φωτογραφήσεις, πολυβολισμούς και βομβαρδισμούς, ενώ δεν έλειψαν και οι αερομαχίες, καλύπτοντας αποτελεσματικά ένα μέτωπο που το 1921 έφθανε τα 700 χλμ. Από τη δράση των Μοιρών ξεχωριστή θέση κατείχαν οι αποστολές βομβαρδισμού της Κιουτάχειας και του Εσκί Σεχήρ. Αξιομνημόνευτη είναι η αερομαχία 12ης Ιουλίου 1922 κατά την οποία ο αεροπόρος Χριστόφορος Σταυρόπουλος κατέρριψε ένα τουρκικό Breguet βορειοανατολικά του Αφιόν Καραχισάρ».

Η ανασυγκρότηση

Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή η Πολεμική Αεροπορία προσπάθησε να δημιουργήσει ένα νέο τρόπο λειτουργίας. Η πολιτική ηγεσία είχε πειστεί πως το όπλο της Αεροπορίας μπορούσε να προσδώσει στρατηγικό πλεονέκτημα και είναι χαρακτηριστική η φράση του Ελευθέριου Βενιζέλου (9/2/1912): «Το αεροπλάνον ενδείκνυται ως το όπλον των αδυνάτων. Η ριψοκίνδυνος μάλιστα και τολμηρά φύσις του Έλληνος θα καταστήση τούτο λαμπρόν εν πολέμω όπλον, μέλλον να προσφέρη μεγάλας υπηρεσίας!».

Ο εκσυγχρονισμός της Αεροπορίας απαιτούσε φυσικά και την παραλαβή νέων αεροσκαφών και από το 1925 παρελήφθησαν νέοι τύποι αεροπλάνων αγγλικής και κυρίως γαλλικής κατασκευής (Gloster Mars Nighthawk, Fairey ΙΙΙ F, Morane-Saulnier, Hawker Horsley, Avro 621 και 626 και Breguet Bre 19), μάλιστα στο Φάληρο ιδρύθηκε σε συνεργασία με την αγγλική εταιρεία Blackburn Aeroplane το Εργοστάσιο Αεροπλάνων, όπου κατασκευάσθηκαν τα υδροπλάνα Τ.3Α Velos και τα αεροσκάφη Atlas και Avro 504.

Ο Γύρος της Μεσογείου σε 20 ημέρες!

Οι Έλληνες χειριστές δεν διέψευσαν την ηγεσία της χώρας ούτε και το λαό που από το υστέρημά του ενίσχυε τη δημιουργία της Πολεμικής Αεροπορίας. Όλο το έθνος ένιωσε ιδιαίτερη χαρά και τιμή και ο πλανήτης όλος υποκλίθηκε στον υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και τον παρατηρητή συνταγματάρχη Χρήστο Αδαμίδη, όταν ολοκλήρωσαν το παράτολμο εγχείρημά τους, που επιβεβαίωσε πως η Αεροπορία ήταν σε καλό δρόμο, πετώντας σε 20 ημέρες το Γύρο της Μεσογείου, απόσταση δηλαδή 12.000 χλμ.! Το επίτευγμα σημειώθηκε στις 8 Ιουνίου 1928 με κατάλληλα διασκευασμένο Breguet Bre 19 ΕΛΛΑΣ.

Η Πολεμική Αεροπορία λίγο καιρό αργότερα, το 1930 καθιερώνεται ως αυτόνομος Κλάδος των Ε.Δ. και ιδρύεται και το υπουργείο Αεροπορίας, με πρώτο υπουργό Αεροπορίας τον ίδιο τον Ελευθέριο Βενιζέλο που ανέθεσε στον έμπειρο αεροπόρο Αλέξανδρο Ζάννα το έργο της συνολικής ανασυγκρότησης του Όπλου και βέβαια τον καθορισμό των νέων ονομασιών, που χρησιμοποιούνται ως σήμερα, για τους βαθμοφόρους της Αεροπορίας που υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με το γλωσσολόγο Μανόλη Τριανταφυλλίδη.

Η Σχολή Αεροπορίας, η σημερινή Σχολή Ικάρων δηλαδή, δημιουργείται παράλληλα στο Τατόι ένα χρόνο αργότερα, το 1931, ενώ η ασφάλεια πτήσεων γνωρίζει νέα εποχή με την ίδρυση της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας που παρέχει στοιχεία για τις πτήσεις που μέχρι τότε απλά δεν υπήρχαν αναγκάζοντας τους πιλότους να βασίζονται στο ένστικτο ή την τύχη. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ιδρύεται το 1934, ενώ νέα αεροσκάφη καταφθάνουν: PZL Ρ.24, Dornier Do 22, Avro Anson, Potez Ρο 633, Henschel Hs 126, Fairey Battle και Bristol Blenheim.

Ένας εναντίον έξι!

Η δαφνοστεφανωμένη Πολεμική Αεροπορία έδωσε βροντερό παρών και στη μάχη με τους Ιταλούς. Χωρίς να σκεφτούν καθόλου τα αριθμητικά δεδομένα οι Έλληνες πιλότοι ρίχτηκαν στη μάχη με τα 77 ελληνικά αεροπλάνα της πρώτης γραμμής να αντιμάχονται 463 ιταλικά! Και πράγματι τα καταφέρνουν ανατρέποντας το σχεδιασμό των Ιταλών που δέχονται ανηλεές σφυροκόπημα. Το ΓΕΑ μάλιστα σημειώνει την αξιομνημόνευτη αποστολή της 2ας Νοεμβρίου 1940 «κατά την οποία ένα Breguet Bre 19, εκτελώντας χαμηλή πτήση κατά μήκος των αλβανικών συνόρων, εντόπισε την Ιταλική Μεραρχία Αλπινιστών, ?Julia?, τη στιγμή ακριβώς που είχε εισδύσει στην Πίνδο και κινούνταν προς κατάληψη του Μετσόβου. Το γεγονός αυτό μετέβαλε ριζικά την κατάσταση του μετώπου υπέρ των Ελλήνων. Την ίδια μέρα ο υποσμηναγός Μαρίνος Μητραλέξης κατά τη διάρκεια αερομαχίας, αφού εξάντλησε τα πυρομαχικά του, ?έκρουσε? με την έλικα του PZL του το πηδάλιο ενός τρικινητήριου ιταλικού βομβαρδιστικού με αποτέλεσμα αυτό να συντριβεί στο έδαφος».

Οι νίκες των Ελλήνων πιλότων και ο ενθουσιασμός που γεμίζει όλους τους Έλληνες για τους αεροπόρους μας γεμίζουν με ορμή και αυτοπεποίθηση τους Έλληνες χειριστές για να αντιμετωπίσουν και την πανίσχυρη γερμανική Luftwaffe σημειώνοντας μάλιστα 64 καταρρίψεις εχθρικών αεροσκαφών, ενώ πιθανολογήθηκε η κατάρριψη και άλλων. Το τίμημα βέβαια ήταν βαρύ, καθώς 52 αεροπόροι θυσιάστηκαν για την πατρίδα.

Ακόμα και μετά τη Γερμανική Κατοχή η Πολεμική Αεροπορία έδινε το παρών σε πολεμικές αποστολές με 5 αεροσκάφη AVRO ANSON που είχαν διαφύγει με τα πληρώματά τους στη Μέση Ανατολή. Την ανώτατη διοίκηση ασκούσε το υπουργείο Αεροπορίας το οποίο είχε έδρα το Κάιρο, ενώ στη Γάζα της Παλαιστίνης δημιουργούνται μονάδες επισκευής και τεχνικής εκπαιδεύσεως καθώς οι Έλληνες μηχανικοί έχουν σπουδαιότατο ρόλο στην ανάπτυξη της Π.Α. και την υποστήριξη των αποστολών. Στα κέντρα Νοτίου Ροδεσίας και Αφρικής παρέχεται εκπαίδευση σε δόκιμους χειριστές και άλλες τεχνικές ειδικότητες και συγκροτούνται δύο ελληνικές μοίρες Διώξεως από αεροσκάφη τύπου HURRICANE που επιχειρούν μαζί με τις Συμμαχικές Αεροπορικές Δυνάμεις συνοδεύοντας νηοπομπές, εκτελώντας ανθυποβρυχιακές έρευνες, επιθετικές περιπολίες, αναγνωρίσεις, επιθέσεις και αναχαιτίσεις της εχθρικής αεροπορίας. Οι Έλληνες Πιλότοι θα πετάξουν στους ελληνικούς ουρανούς το καλοκαίρι του 1943 όταν δύο Μοίρες θα σφυροκοπήσουν θέσεις Γερμανών στην Κρήτη. Η αυταπάρνηση και ο ηρωισμός των Ελλήνων αξιωματικών προκαλεί το θαυμασμό όλου του κόσμου που θρηνεί μαζί με τους Έλληνες την απώλεια 86 αξιωματικών και υπαξιωματικών. Ο Άγγλος υπουργός Αεροπορίας σε τηλεγράφημά του αναφέρει: «Εκ μέρους της RAF και εμού σας εκφράζω την ευγνωμοσύνη μας διά την ανεκτίμητον βοήθειαν την οποίαν η Ελληνική Αεροπορία παρέσχε και τον θαυμασμόν μας διά την αξίαν και ικανότητα αυτής».

Συνεισφορά και στη Νότια Κορέα!

Περίπου 3.000 πολεμικές αποστολές πραγματοποίησε η Πολεμική Αεροπορία στην Κορέα από το Νοέμβριο του 1950, που συνέδραμε τα Ηνωμένα Έθνη μέχρι το Μάιο του 1955. Η πολεμική αεροπορία ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα στέλνοντας στη Νότια Κορέα το 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών με οκτώ DACOTA C-47 και 67 αξιωματικούς και οπλίτες που έφεραν σε πέρας 2.916 πολεμικές αποστολές με το φόρο αίματος να είναι βαρύς με 12 Έλληνες αξιωματικούς και υπαξιωματικούς να χάνουν τη ζωή τους και την απώλεια 4 αεροσκαφών. Η Ικανότητα των Ελλήνων και η ουσιαστική συνεισφορά τους αναγνωρίζονται από τον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών και τον πρόεδρο της Νοτίου Κορέας. Στις χρυσές σελίδες γράφεται και η αποστολή τον Ιούλιο του 1960 από κλιμάκιο της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών που εκτέλεσε με επιτυχία την επιχείρηση διάσωσης Ελλήνων ομογενών στο Κογκό, ενώ αμέτρητοι είναι οι σύγχρονοι ήρωες που χάθηκαν στο Αιγαίο κατά την προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων από την τουρκική επιβολή αλλά και κατά την εκτέλεση αποστολών κοινωνικής ωφέλειας, όπως οι πυροσβέσεις και οι αεροδιακομιδές. Όπως αναφέρει το ΓΕΑ, «η Πολεμική Αεροπορία με την επί 24ώρου βάσεως ετοιμότητά της και οι Έλληνες αεροπόροι με το υψηλό τους φρόνημα αποτελούν σήμερα την αδιαπέραστη ασπίδα των ουρανών μας και προστατεύουν αποτελεσματικά τον εθνικό εναέριο χώρο, αποστέλλοντας προς κάθε κατεύθυνση σαφές μήνυμα».

Εφημερίδα: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + 13 (Κώστας Αττιάς)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 15, 2011 7:41 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 17, 2011 5:11 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Οκτ 21, 2010 5:36 pm
Δημοσιεύσεις: 39
ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΑΣ ΣΚΕΠΑΣΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΣΟΥ ΚΟΡΗ ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΤΗΝ ΞΕΧΝΑΣ¨ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΥΚ ΕΛΛΑΤΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ¨


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 14, 2012 8:59 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ



Οι ουρανοί και στον πόλεμο της Λιβύης, ήταν δικοί τους – Η άγνωστη εμπλοκή της ΠΑ


Εντυπωσιακή απόδοση είχαν στην εξάμηνη πολεμική σύγκρουση στην Λιβύη τα ελληνικά αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου καθώς και τα πληρώματα της 380 Μοίρα ΑΣΕΠΕ.

Όπως αναφέρουν απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες από το ΝΑΤΟ το ΑΣΕΠΕ EMB-145H Erieye κυριολεκτικά έβαλε τα «γυαλιά» στα ιπτάμενα ραντάρ Ε-3A Sentry του ΝΑΤΟ καθώς στοχοποιούσαν όχι απλά με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα τις θέσεις των λιβυκών Ενόπλων δυνάμεων από ότι τα ΝΑΤΟικα αεροσκάφη αλλά «έβλεπαν» και στόχους πάνω από το λιβυκό έδαφος την θαλάσσια περιοχή του κόλπου της Σύρτης οι οποίοι ήταν «αόρατοι» για τα Ε-3Α Sentry του ΝΑΤΟ.

Υπολογίζεται ότι τα πληρώματα των ελληνικών EMB-145H Erieye πραγματοποίησαν κατά αναλογία εξόδου σε σχέση με τα Ε-3Α Sentry τουλάχιστον διπλάσιες στοχοποιήσεις από τα τελευταία.

Σημειώνεται ότι η συμμετοχή των EMB-145H Erieye στις επιχειρήσεις στην Λιβύη αποτελεί την πρώτη εμπλοκή σε πολεμική επιχείρηση της ΠΑ μετά την Κύπρο το 1974, την πρώτη συμμετοχή του συγκεκριμένου αεροσκάφους σε πολεμική επιχείρηση και την δεύτερη μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια πολεμική εμπλοκή μετά τον πόλεμο στην Κορέα.

Η «επίδειξη» δύναμης των ελληνικών πληρωμάτων ήταν αποτέλεσμα «καραμπόλας» που έγινε όταν ζητήθηκαν από την Ελλάδα να συνεισφέρει με αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, τα οποία απλά δεν υπήρχαν λόγω των εγκληματικών περικοπών τις οποίες υφίσταται οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τόσο σε επίπεδο προσωπικού, όσο και μέσων.

Κατ' αυτό τον τρόπο προτάθηκε στο ΝΑΤΟ η αποστολή των EMB-145H Erieye τα οποία οι αξιωματούχοι της Συμμαχίας λόγω της ύπαρξης των Ε-3A Sentry δεν θεωρούσαν ότι τα είχαν ανάγκη, αλλά προκειμένου να επιμεριστεί το κόστος της επιχείρησης έκαναν δεκτή την ελληνική πρόταση και τα EMB-145H Erieye κυριολεκτικά «έβγαλαν» μάτια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αμερικανός Αντιπτέραρχος Ralph Jodice II Διοικητής του ΝΑΤΟϊκού Αεροπορικού
Στρατηγείου Σμύρνης, όταν επισκέφτηκε στις 17 Φεβρουαρίου την Αθήνα, μετέβη στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, όπου επισκέφτηκε και έδωσε τα συγχαρητήριά του στις εγκαταστάσεις της 380 Μοίρας Αερομεταφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποιήσεως και Ελέγχου (380 ΜΑΣΕΠΕ), σχετικά με τη συμμετοχή της Μοίρας στην Επιχείρηση “Unified Protector” του ΝΑΤΟ για την επιβολή Ζώνης Απαγόρευσης Πτήσεων πάνω από τη Λιβύη.

Το EMB-145H Erieye είναι σχεδιασμένο να εντοπίζει στόχους σε απόσταση 15-450 χλμ. όταν πρόκειται για στόχους αέρος και σε 30-320 χλμ. για σκάφη επιφανείας. Το μέγιστο ύψος κάλυψης του ραντάρ ξεπερνά τα 20 χλμ. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι ίδια είτε ο στόχος πετά στα 150 πόδια,
είτε στα 25.000 πόδια.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία το ραντάρ του Erieye μπορεί να εντοπίζει στόχους πολύ μικρού μεγέθους, όπως οι πύραυλοι cruise που πετούν σε ελάχιστο ύψος πάνω από το έδαφος ή άλλους πυραύλους που στην κυριολεξία πετούν προς τους στόχους επιφανείας λίγα μόλις μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Το σύστημα διαθέτει πέντε κονσόλες με πέντε χειριστές οι οποίοι λαμβάνουν δεδομένα από το ραντάρ το σύστημα ESM και μέσω link-16 από άλλα φίλια μέσα..

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr




Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 15, 2012 9:22 am 

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 01, 2012 11:01 am
Δημοσιεύσεις: 375
Τοποθεσία: Αττική









Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 16, 2012 9:52 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Σεπ 25, 2010 3:45 pm
Δημοσιεύσεις: 1693
Τοποθεσία: ν.σερρων
παλικαριαμου,,,μαθατε οτι θα μας ερθουν καπια πωλεμικα αερωσκαφη απω την ρωσια;;;; :shock: :shock: :shock: ,,,,,,,,δητεταααααα :shock: :shock: :shock: :shock: Εικόνα

Uploaded with ImageShack.usΕικόνα

Uploaded with ImageShack.usΕικόνα

Uploaded with ImageShack.us :lol: :lol: :lol: ας κανουμε και κανενα καλαμπουριιιιι :lol: :lol: παντως η πολεμικημας αεροπωρια και η πιλοτοι ειναι αψωγηηηηηηη :wink: :wink: :wink: μπραβωτουςςςςςςςςςςςς :wink: :wink:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 12, 2012 11:54 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 12, 2012 11:58 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ





Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Ιούλ 29, 2012 5:21 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ





Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Ιούλ 29, 2012 5:24 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Εικόνα


ΑΕΡΟΜΑΧΙΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ 35 χρόνια υπεροχής http://www.defencenet.gr/defence/media/ ... aigaio.pdf


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 08, 2012 11:22 am 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7292
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Σήμερα γιορτάζει η Πολεμική Αεροπορία μας :D :D :D :D :D

Ελληνική Πολεμική Αεροπορία «Αίεν Υψικρατείν»,







Αυτό συμβαίνει σχεδόν καθημερινά ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΠΩΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ "ΟΛΟΥΣ" ΜΑΣ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ



Κορυφή
 Προφίλ  
 


Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματοςΓράψτε το σχόλιο σας Σελίδα 2 από 3   [ 32 Δημοσιεύσεις ]
Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  



cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mods Βάση δεδομένων
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com
phpBB SEO
Portal XL 5.0 ~ Plain 0.2
Create a Forum | Terms of Service | Privacy Policy | Report the forum