Αλλαγή γραμματοσειράς

www.gpeppas.gr

Δημιουργία νέου θέματοςΓράψτε το σχόλιο σας Σελίδα 4 από 5   [ 75 Δημοσιεύσεις ]
Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 18, 2011 11:57 am 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Νοέμ 30, 2011 6:06 pm
Δημοσιεύσεις: 40
Το άρθρο σε πολλά σημεία του είναι καλό αλλά ο υπογράφων είναι αντικυνηγός για να μην ξεχνιόμαστε 8)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 24, 2011 12:03 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2011 1:47 pm
Δημοσιεύσεις: 55
Εικόνα


Το κυνήγι ως τρόπος ζωής, άθλημα ή χόμπι


http://www.healthyliving.gr

Νεότεροι κυνηγοί, υψηλότερου εκπαιδευτικού επιπέδου και αστικής καταγωγής, τείνουν να βλέπουν το κυνήγι ως τρόπο ζωής, καθώς, όπως λένε, τούς βοηθά ν’ αναζητούν διέξοδο από την καθημερινότητα, αλλά και τους δίνει τη δυνατότητα της βαθύτερης πνευματικής αναζήτησης. Αυτοί που βλέπουν το κυνήγι ως τρόπο ζωής επιλέγουν κυρίως πτερωτά θηράματα σε αντίθεση μ’ αυτούς που το βλέπουν ως απλό άθλημα και θέτουν στο στόχαστρό τους θηράματα τριχωτά.

Η ηλικία και ο τρόπος επαφής με το κυνήγι ασκούν, επίσης, επιρροή. Όσοι ήρθαν σε επαφή με το κυνήγι σε νεότερη ηλικία και από οικεία πρόσωπα (γονείς και συγγενείς) είναι αυτοί που βλέπουν το κυνήγι ως εναλλακτικό ή συμπληρωματικό, βαθύτερο, τρόπο ζωής.

Τα παραπάνω αποτελούν ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα μελέτης, που εξετάζει την πρόσληψη του κυνηγιού ως τρόπου ζωής, αθλήματος ή χόμπι. Η εργασία αποτελεί προϊόν συνεργασίας του Νίκου Χασάναγα, Δασάρχη του Πανεπιστημιακού Δάσους Περτουλίου, του Περικλή Μπίρτσα, επίκουρου καθηγητή του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Εργαστήριο Άγριας Πανίδας) του ΤΕΙ Λάρισας και του Χρήστου Σώκου, επιστημονικού συνεργάτη της Διεύθυνσης Έρευνας και Τεκμηρίωσης, της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας και Θράκης.

“Δασοπονία δεν σημαίνει μόνο ξυλοπονία. Το δάσος έχει ποικίλες λειτουργίες και αξίες. Γι’ αυτό, εδώ και χρόνια έχει καθιερωθεί διεθνώς ο όρος ‘πολυλειτουργική δασοπονία’ (multifunctional forestry). Μια τέτοια λειτουργία, σύμφωνα με τον ίδιο είναι και το κυνήγι. Οι κυνηγοί αποτελούν μια κοινωνία με ιδιαίτερους κώδικες αξιών, δομές, υποκατηγορίες και τεχνογνωσία”, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χασάναγας.

Απαντώντας στο ερώτημα που συχνά απαντάται σχετικά με το κυνήγι- “τι αξίες μπορεί να έχει κάτι τόσο βάρβαρο”- ο κ. Χασάναγας σημειώνει πως το κυνήγι είναι σαφώς λιγότερο “βάρβαρο” από τη σφαγή ενός ζώου στο σφαγείο, απ’ όπου δεν έχει καμιά δυνατότητα διαφυγής και το οποίο συχνά διαβιεί υπό συνθήκες κάθε άλλο παρά “ευζωίας”, σε αντίθεση με τα ελεύθερα υποψήφια θηράματα των κυνηγών. “Επομένως, μόνο οι κατ’ ιδεολογία φυτοφάγοι είναι συνεπείς προς τον εαυτό τους, όταν χαρακτηρίζουν το κυνήγι ως ‘βάρβαρο’ και ‘άξιο απαγόρευσης’”, υπογραμμίζει ο κ. Χασάναγας.

Η μελέτη έδειξε ότι το 26% των κυνηγών θεωρούν ότι ανήκουν στη μικρομεσαία τάξη, το 60% στη μεσαία, ενώ το 8% στο μεγαλομεσαίο κοινωνικό στρώμα. Το 10,3% είναι απόφοιτοι δημοτικού, το 32,4% απόφοιτοι μέσης εκπαίδευσης και το 2,6% απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

“Γενικά, φαίνεται μια εμφανής επίδραση της ηλικίας, της αγροτικής δραστηριότητας, του αισθήματος κοινωνικής τάξης και του εκπαιδευτικού επιπέδου”, επισημαίνει ο Δασάρχης του Πανεπιστημιακού Δάσους Περτουλίου.

Παρατηρείται ότι οι νεότεροι κυνηγοί βλέπουν το κυνήγι περισσότερο ως τρόπο ζωής παρά ως ένα απλό χόμπι, καθώς αναζητούν σοβαρά έναν εναλλακτικό κόσμο ως διαφυγή από τη μονοτονία ή το άγχος της σύγχρονης ζωής.

Επιπλέον, οι νεότεροι κυνηγοί είχαν την ευκαιρία να μεγαλώσουν σ’ ένα περιβάλλον με αρκετές υλικές ανέσεις κι όχι σε ανέχεια. Έτσι, είχαν την “πολυτέλεια” να αναζητήσουν περαιτέρω πνευματικές αξίες στο κυνήγι και να μην το βλέπουν ως ένα απλό άθλημα, που συνιστά δοκιμή δυνάμεων. Παράλληλα, προς την ίδια κατεύθυνση συνεπιδρά και το αυξημένο εκπαιδευτικό επίπεδο, όπως και το αίσθημα υψηλού κοινωνικού στρώματος.

Αγρότες και κυνήγι

Οι αγρότες, αναφέρουν οι ερευνητές, βλέπουν το κυνήγι ως ένα εναλλακτικό χόμπι για περαιτέρω πορισμό τροφής ή χαλάρωση από τις αγροτικές εργασίες, χωρίς να αισθάνονται βαθύτερες αξίες ενός τρόπου ζωής σ’ αυτό. Κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο, καθώς το κυνήγι αποτελεί μια δραστηριότητα αρκετά κοντινή από πλευράς περιεχομένου και τοπίου προς τον αγροτικό χώρο. Ως εκ τούτου, το κυνήγι ενδέχεται να μην εκλαμβάνεται από αυτούς ως ένας διαφορετικός τρόπος ζωής.

Η φάση της ζωής, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο εισάγεται κάποιος σε μια δραστηριότητα και αποκτά την πρώτη εντύπωση, διαδραματίζει συχνά καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που την προσλαμβάνει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εργασίας, φαίνεται ότι, όσο αργότερα στη ζωή του έρχεται κάποιος σε επαφή με το κυνήγι (δηλ. είτε λαμβάνει το πρώτο γενικό ερέθισμα είτε συνοδεύει άλλον κυνηγό ή πυροβολεί για πρώτη φορά), τόσο πιθανότερο είναι να το προσλάβει ως κάτι πολύ πιο απλουστευμένο από τρόπο ζωής με ιδιαίτερες αξίες, δηλαδή ως άθλημα ή χόμπι.

Αυτό γίνεται κατανοητό, αν ληφθεί υπόψη ότι σε μεγαλύτερες ηλικίες, το αξιακό σύστημα και η κοσμοθεώρηση κάποιου ατόμου έχει ήδη διαμορφωθεί και αποκρυσταλλωθεί και τείνει να υιοθετήσει κάθε νέο ερέθισμα σχετικό με κυνήγι περισσότερο ως ένα απλό άθλημα ή χόμπι παρά ως τρόπο ζωής, επισημαίνεται από τους ερευνητές.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι, όταν η πρώτη επαφή γίνεται μέσω γονέων ή συγγενών, τότε αυτό συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην πρόσληψη του κυνηγιού ως βαθύτερου τρόπου ζωής, αφού οι συγγενείς ή οι γονείς αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στη μετάδοση βαθύτερων αξιών κι αυτές μεταδίδονται συχνά πιο αποτελεσματικά, μέσω οικείων προσώπων παρά μέσω ξένων ή απλών φίλων.

Επιφανειακή πρόσληψη του κυνηγιού ως απλού αθλήματος ή χόμπι τείνει να συμβαίνει, όταν κάποιος δέχεται το καθοριστικό ερέθισμα γι’ αυτό μέσω ταινιών. Αυτό γίνεται κατανοητό αν ληφθεί υπόψη ότι στις ταινίες επικρατούν συνήθως τεχνικές λεπτομέρειες ή περιπετειώδες περιβάλλον και όχι παρουσίαση βαθύτερων αξιών.

Κυνηγετικές προτιμήσεις και συνήθειες

Εκείνοι που βλέπουν το κυνήγι ως απλό άθλημα είναι αυτοί που συνηθίζουν να κυνηγούν τριχωτά θηράματα (ζαρκάδι, αγριόχοιρο). Εν αντιθέσει, όσοι συνηθίζουν ή θα προτιμούσαν να κυνηγούν πτερωτά θηράματα (ορτύκι, μπεκάτσα, φασιανό) τείνουν να αισθάνονται το κυνήγι ως τρόπο ζωής.

Επίσης, αυτοί που θεωρούν το κυνήγι ως τρόπο ζωής είναι πιο μοναχικοί κυνηγοί, αφού μετακινούνται μόνοι τους, με το αυτοκίνητό τους, και είναι διατεθειμένοι να μετακινηθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις, προκειμένου να βρουν τον κυνηγότοπο της αρεσκείας τους.

Αυτή η μοναχικότητα και η τάση απομάκρυνσης από τον τόπο διαμονής, φανερώνει μια τάση αναζήτησης του τέλειου τόπου για την ανενόχλητη εφαρμογή του εναλλακτικού τρόπου ζωής, ένα αίσθημα συγκινησιακής προστασίας, που συχνά δημιουργεί η φυσική απόσταση, καθώς και μια σύνδεση του ιδανικού περιβάλλοντος για την εφαρμογή του εναλλακτικού τρόπου ζωής με γεωγραφικά χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, οι κυνηγοί που θεωρούν το κυνήγι ως τρόπο ζωής προτιμούν τόπους που έχουν περισσότερη ησυχία παρά τόπους που έχουν πολλά θηράματα.

Σημαντική είναι η γενική τάση προτίμησης για χρήση κυνηγετικών μέσων διαφορετικών από τα συμβατικά που επιβάλλει η επικρατούσα κυνηγετική πρακτική ή ο νόμος. Αυτοί που βιώνουν το κυνήγι ως τρόπο ζωής θα ήθελαν να δοκιμάσουν τόξο (απλό και μηχανικό), ραβδωτό όπλο και αεροβόλο, και έχουν ήδη χρησιμοποιήσει εμπροσθογεμές όπλο.

Αναζητούν, δηλαδή, μέσα στο πλαίσιο αυτού του εναλλακτικού τρόπου ζωής νέες εμπειρίες και δοκιμασίες των ικανοτήτων τους στην τεχνική πλευρά του κυνηγιού. Παράλληλα, εμφανίζονται να έχουν όσο γίνεται μεγαλύτερη πληθώρα όπλων προκειμένου να διατηρούν συνεχώς στο σπίτι τους ένα περιβάλλον ιδιαίτερης κουλτούρας και κυνηγετικού κλίματος. Με τον τρόπο αυτό, ενσωματώνουν διαρκώς την ιδέα και την αίσθηση του κυνηγιού στη γενικότερη ζωή τους.

Ταυτόχρονα, προτιμούν να αγοράζουν κυνηγετικό όπλο βάσει συστάσεων από γνωστό πρόσωπο, το οποίο εμπιστεύονται και μοιράζεται κοινά ενδιαφέροντα και κοινό πρίσμα πρόσληψης του κυνηγιού, βάσει περιοδικών που τους επιτρέπουν να εμβαθύνουν στις λειτουργικές και άλλες λεπτομέρειες του όπλου ή στα τοπία με τα οποία συνδέεται το όπλο διαφημιστικά, βάσει προσωπικής δοκιμής, για επιβεβαίωση και αποφυγή οχλήσεων κατά τη χρησιμοποίηση, καθώς και βάσει της αισθητικής εμφάνισης του όπλου, η οποία διασφαλίζει την ενίσχυση της ιδέας του κυνηγιού ως τρόπου ζωής με στοιχεία καλαισθησίας.

Εκείνο που αποτελεί κριτήριο έλξης για όσους είναι κυνηγοί από χόμπι και όσους κυνηγούν για να βιώσουν έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής, είναι η τεχνική απλότητα του όπλου, καθώς ένα απλό όπλο δεν προσφέρει δυνατότητα για ανάπτυξη νέων γνώσεων και δεξιοτήτων. Σ’ αυτές απορροφώνται συνήθως οι κυνηγοί που βλέπουν το κυνήγι ως τρόπο ζωής και όχι ως απλό χόμπι.

Από τα αποτελέσματα της εργασίας αναδεικνύεται μια τάση για διατήρηση της οικογενειακής παράδοσης του κυνηγιού από όσους θεωρούν το κυνήγι ως τρόπο ζωής. Μάλιστα, η τάση αυτή εκδηλώνεται με επιθυμία μύησης σ’ αυτό όχι μόνο του γιου αλλά και της κόρης της οικογένειας. Αξιοσημείωτο είναι το τελευταίο στοιχείο, αφού το κυνήγι είναι μια ανδροκρατούμενη δραστηριότητα.

Όσοι το θεωρούν ως απλό χόμπι θα απέτρεπαν την κόρη τους από το να ασχοληθεί με αυτό, καθώς το βλέπουν ως έναν απλό τρόπο εκτόνωσης, ο οποίος αφού “έτυχε” να ανδροκρατηθεί πρέπει να παραμείνει ανδροκρατούμενος και δεν έχει αξίες τόσο σημαντικές να καλλιεργήσει στους ανθρώπους ώστε να αξίζει τον κόπο να γίνει η τόσο “ριζοσπαστική” διάδοση του και στο έτερο φύλο.

Παράλληλα, το κυνήγι το έχουν συνδέσει μόνο με τις φυσικές συνθήκες, τις τεχνικές δεξιότητες των όπλων, τα δύσκολα ωράρια και την επιθετική-αρπακτική συμπεριφορά απέναντι στα θηράματα (και ενδεχομένως μερικές φορές μεταξύ των κυνηγών), που το καθιστούν “ακατάλληλο” ή “αταίριαστο” για γυναίκες.

Όσοι θεωρούν το κυνήγι ως απλό άθλημα, το αντιμετωπίζουν εν μέρει ως μια δραστηριότητα πρόσκαιρου χαρακτήρα, με την οποία “έτυχε” να ασχοληθούν οι ίδιοι, επειδή απλά δεν είχαν κάτι καλύτερο ή επειδή αισθάνονται την ανάγκη μιας πρόσκαιρης άθλησης (η οποία μάλιστα κοστίζει ιδιαίτερα σε χρήμα και χρόνο) και δεν θεωρούν ότι αξίζει τον κόπο να τη μεταδώσουν ούτε καν στον γιό τους.

Εκείνοι που επιθυμούν να μυήσουν στο κυνήγι τα παιδιά τους, και ιδιαίτερα τις κόρες τους, είναι όσοι θεωρούν το κυνήγι ως βαθύτερο τρόπο ζωής, με ιδιαίτερες αξίες, που υπερβαίνουν την απλή ανάγκη για διαφυγή από το άγχος ή τη μονοτονία, την αυτοεπίδειξη και το φράγμα του κοινωνικού φύλου.

Από την εργασία προκύπτει μια σαφής τάση όσων θεωρούν το κυνήγι ως τρόπο ζωής, να δίνουν θέση εξέχουσας προτεραιότητας στην πολιτική ατζέντα του κυνηγιού και της διαχείρισης άγριας πανίδας, την “ανεπαρκή διαχειριστική πολιτική” και την “έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού”.

Το πρώτο σημείο είναι αρκετά γενικό και υπαγορεύει μια βαθύτερη ανάγκη εκτενούς αλλαγής σε αυτό το πολιτικό πεδίο. Το δεύτερο σημείο μπορεί να έχει μόνο μακροπρόθεσμα- και όχι άμεσα- αλλά πιο μόνιμα αποτελέσματα, αφού επικεντρώνεται κατ’ αρχήν στη διαμόρφωση του θεσμικού ανθρώπινου δυναμικού και κατ’ επέκταση στοχεύει σε αλλαγή νοοτροπίας και όχι νομοθεσίας.

Αυτή η μακροπρόθεσμου χαρακτήρα πολιτική θέση συμβαδίζει με τη θεώρηση του κυνηγιού ως τρόπου ζωής, η οποία προϋποθέτει, επίσης, μακροπρόθεσμες προσδοκίες βελτίωσης και κατ’ επέκταση προϋποθέτει υπομονή και επιμονή.

Εν αντιθέσει, όσοι θεωρούν το κυνήγι ως άθλημα βλέπουν ως κυριότερο πρόβλημα την έλλειψη θηροφυλάκων, καθώς με την επίλυση του προβλήματος αυτού επέρχονται άμεσα ικανοποιητικά αποτελέσματα για τους “αθλούμενους”, που επιθυμούν να προστατευθεί ο πληθυσμός θηραμάτων από τυχόν λαθροθήρες.

Όμοια είναι και η στάση των κυνηγών απέναντι σε επιμέρους διαχειριστικά μέτρα. Όσοι βλέπουν το κυνήγι ως τρόπο ζωής φέρονται να επιθυμούν και πάλι μακροπρόθεσμα μέτρα, με πιο μόνιμα αποτελέσματα, όπως βελτίωση ενδιαιτήματος και έλεγχο αρπάγων.

Απεναντίας, όσοι αντιμετωπίζουν το κυνήγι ως άθλημα ή χόμπι, τείνουν να προτιμούν πιο άμεσα μέτρα που θεωρούν ότι απαιτούν λιγότερη υπομονή για να αποδώσουν, όπως απελευθερώσεις, εντονότερη θηροφύλαξη και ρίψη τροφής.

Χρήση μέσων εξειδικευμένης ενημέρωσης για το κυνήγι

Ανάλογα με το θηρευτικό αξιακό σύστημα διαφοροποιούνται οι στάσεις των κυνηγών και ως προς τα μέσα εξειδικευμένης ενημέρωσης που επιλέγουν. Όσοι θεωρούν το κυνήγι ως τρόπο ζωής, προτιμούν τα περιοδικά και το διαδίκτυο, τα οποία προσφέρουν μεγάλη ποσότητα συνεχώς ανανεωνόμενων πληροφοριών και ιδεών.

Ειδικά το διαδίκτυο προσφέρει εύκολα τη δυνατότητα και για διεθνή ενημέρωση ή ακόμη και ανταλλαγή απόψεων. Με τον τρόπο αυτό, αυτοί οι κυνηγοί δοκιμάζουν, ενισχύουν ή εμπλουτίζουν τις απόψεις περί βαθύτερων αξιών του κυνηγιού και βρίσκουν άλλους κυνηγούς, με όμοιες θέσεις και αξίες.

Οι κυνηγοί που βλέπουν το κυνήγι ως άθλημα παραμένουν στην πιο απλουστευμένη μέθοδο ενημέρωσης, δηλαδή στην άμεση επικοινωνία με τις κυνηγετικές οργανώσεις. Εκεί, έρχονται σε επαφή με γνωστά άτομα και λαμβάνουν έτοιμες τις βασικές πληροφορίες που θεωρούν ότι χρειάζονται (π.χ. νέα νομοθεσία, νέα όπλα, νέα μέρη κυνηγιού), χωρίς να αντιμετωπίζουν πληθώρα νέων πληροφοριών ή ιδεών που θα μπορούσε να κοστίσει “χαμένο χρόνο” και “σύγχυση” των καθιερωμένων αξιακών τους προσανατολισμών. Μια εναλλακτική στάση είναι να υιοθετήσουν αρκετή αυτοπεποίθηση, ώστε να αισθάνονται ότι δεν έχουν ανάγκη ενημέρωσης.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 19, 2012 5:21 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7282
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 20, 2012 10:22 am 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ Ιούλ 08, 2011 8:53 pm
Δημοσιεύσεις: 200
Πολύ ωραίο σποτ μακάρι να έπαιζε και στα μεγάλα ΜΜΕ :!:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 20, 2012 10:24 am 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ Αύγ 24, 2007 12:53 pm
Δημοσιεύσεις: 1007
Τοποθεσία: ΚΑΛΑΜΑΤΑ
gpeppas έγραψε:




ΑΝ Κ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ Κ ΕΓΩ ΝΑ ΤΟ ΔΩ ΝΑ ΠΑΖΕΙ ΣΑΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ...Κ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΩ 5-10 ΕΥΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ Η ΘΑ ΔΕΧΟΜΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 2 ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙΣ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ...............

_________________
ΕικόναΕικόναΕικόνα

''ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΑΤΙΕΣ ΤΙΣ ΜΥΤΕΣ,ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΣΚΙΕΣ ΔΙΑΒΟΛΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΜΟΥΡΤΣΙ, ΝΑ ΣΕ ΤΡΟΜΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ...''
ΑΡΙΣ
ΚΑΛΑΜΑΤΑ


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 20, 2012 10:10 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ Οκτ 07, 2009 10:49 pm
Δημοσιεύσεις: 1774
Τοποθεσία: Ηλιούπολη Αττικής- Δυτική Πελοπόννησος
Συμφωνώ και εγώ με τον Άρη.

_________________
Προσέχουμε για να έχουμε.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 21, 2012 12:31 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 05, 2007 5:31 pm
Δημοσιεύσεις: 843
Τα λεφτά που παίρνουν ήδη είναι αρκετά για να μην πω πολλά, αντίθετα τα έργο που παράγεται με αυτά είναι λίγο και ανώφελο για τους πολλούς κυνηγούς εκτός λίγων περιπτώσεων.
Το βίντεο είναι καλό .

_________________
Σέργιος Δ - I love Irish setter


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 4:20 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 04, 2010 7:47 pm
Δημοσιεύσεις: 735
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
ειπε καποιος οτι κυνηγι ειναι εκδρομη στη φυση με λιγο δραση.
καλο ακουγετε.....

_________________
Μάνος-Αθήνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 28, 2012 11:01 am 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Αύγ 21, 2010 8:13 am
Δημοσιεύσεις: 66
Τοποθεσία: ΝΟΜΟΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ-ΑΤΤΙΚΗΣ
Κάτι καλό που βρήκα :wink:


Ξενοφώντος Κυνηγετικός. Μια σύγχρονη άποψη 2500 ετών.

Οι περισσότεροι από εμάς τους κυνηγούς γνωρίζουν το αντικείμενο του "Κυνηγετικού" του Ξενοφώντα. Στο συγκεκριμένο σύγγραμμα ο Ξενοφών αναλύει τις κυνηγετικές τεχνικές, τις φυλές των κυνηγετικών σκύλων και τις συνήθειες των θηραμάτων. Πέρα όμως από την εισαγωγή του αναγνώστη στα περί του κυνηγίου, ο Ξενοφών καταδεικνύει τη χρησιμότητα της θήρας στη διάπλαση χαρακτήρων και τη διαπαιδαγώγηση των νέων. Τελειώνοντας λοιπόν το τεχνικό μέρος του έργου του να τι αναφέρει ως αντιπαράθεση προς τους σοφιστές, τους διαμορφωτές κατά κάποιο τρόπο της κοινής γνώμης της εποχής. Παραθέτω αυτούσιο το αρχαίο κείμενο και στη συνέχεια τη μετάφραση. Αξίζει να το διαβάσετε με προσοχή.

[13.1] Θαυμάζω δὲ τῶν σοφιστῶν καλουμένων ὅτι φασὶ μὲν ἐπ’ ἀρετὴν ἄγειν οἱ πολλοὶ τοὺς νέους, ἄγουσι δ’ ἐπὶ τοὐναντίον· οὔτε γὰρ [ἂν] ἄνδρα που ἑωράκαμεν ὅντιν’ οἱ νῦν σοφισταὶ ἀγαθὸν ἐποίησαν, οὔτε γράμματα παρέχονται ἐξ ὧν χρὴ ἀγαθοὺς γίγνεσθαι, [13.2] ἀλλὰ περὶ μὲν τῶν ματαίων πολλὰ αὐτοῖς γέγραπται, ἀφ’ ὧν τοῖς νέοις αἱ μὲν ἡδοναὶ κεναί, ἀρετὴ δ’ οὐκ ἔνι· διατρίβειν δ’ ἄλλως παρέχει τοῖς ἐλπίσασί τι ἐξ αὐτῶν μαθήσεσθαι [μάτην] καὶ ἑτέρων κωλύει χρησίμων καὶ διδάσκει κακά. [13.3] Μέμφομαι οὖν αὐτοῖς τὰ μὲν μεγάλα μειζόνως· περὶ δὲ ὧν γράφουσιν, ὅτι τὰ μὲν ῥήματα αὐτοῖς ἐζήτηται, γνῶμαι δὲ ὀρθῶς ἔχουσαι, αἷς ἂν παιδεύοιντο οἱ νεώτεροι ἐπ’ ἀρετήν, οὐδαμοῦ. [13.4] ἐγὼ δὲ ἰδιώτης μέν εἰμι, οἶδα δὲ ὅτι κράτιστον μέν ἐστι παρὰ τῆς αὑτοῦ φύσεως τὸ ἀγαθὸν διδάσκεσθαι, δεύτερον δὲ παρὰ τῶν ἀληθῶς ἀγαθόν τι ἐπισταμένων μᾶλλον ἢ ὑπὸ τῶν ἐξαπατᾶν τέχνην ἐχόντων. [13.5] ἴσως οὖν τοῖς μὲν ὀνόμασιν οὐ σεσοφισμένως λέγω· οὐδὲ γὰρ ζητῶ τοῦτο· ὧν δὲ δέονται εἰς ἀρετὴν οἱ καλῶς πεπαιδευμένοι ὀρθῶς ἐγνωσμένα ζητῶ λέγειν· ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δέ, εἰ καλῶς ἔχοιεν. [13.6] ψέγουσι δὲ καὶ ἄλλοι πολλοὶ τοὺς νῦν σοφιστὰς καὶ οὐ [τοὺς] φιλοσόφους, ὅτι ἐν τοῖς ὀνόμασι σοφίζονται, οὐκ ἐν τοῖς νοήμασιν. οὐ λανθάνει δέ με ὅτι τὰ μὴ καλῶς καὶ ἑξῆς γεγραμμένα φήσει τις ἴσως τῶν τοιούτων οὐ καλῶς οὐδ’ ἑξῆς γεγράφθαι· ῥᾴδιον γὰρ ἔσται αὐτοῖς τὸ ταχὺ μὴ ὀρθῶς μέμψασθαι· [13.7] καίτοι γέγραπταί γε οὕτως, ἵνα ὀρθῶς ἔχῃ, καὶ μὴ σοφιστικοὺς ποιῇ ἀλλὰ σοφοὺς καὶ
ἀγαθούς· οὐ γὰρ δοκεῖν αὐτὰ βούλομαι μᾶλλον ἢ εἶναι χρήσιμα, ἵνα ἀνεξέλεγκτα ᾖ εἰς ἀεί. [13.8] οἱ σοφισταὶ δ’ ἐπὶ τῷ ἐξαπατᾶν λέγουσι καὶ γράφουσιν ἐπὶ τῷ ἑαυτῶν κέρδει, καὶ οὐδένα οὐδὲν ὠφελοῦσιν· οὐδὲ γὰρ σοφὸς αὐτῶν ἐγένετο οὐδεὶς οὐδ’ ἔστιν, ἀλλὰ καὶ ἀρκεῖ ἑκάστῳ σοφιστὴν κληθῆναι, ὅ ἐστιν ὄνειδος παρά γε εὖ φρονοῦσι. [13.9] τὰ μὲν οὖν τῶν σοφιστῶν παραγγέλματα παραινῶ φυλάττεσθαι, τὰ δὲ τῶν φιλοσόφων ἐνθυμήματα μὴ ἀτιμάζειν· οἱ μὲν γὰρ σοφισταὶ πλουσίους καὶ νέους θηρῶνται, οἱ δὲ φιλόσοφοι πᾶσι κοινοὶ καὶ φίλοι· τύχας δὲ ἀνδρῶν οὔτε τιμῶσιν οὔτε ἀτιμάζουσι.


Μτφρ. Σ. Τσέλικας. 2006. Στο Ανθολόγιο Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Αυτό που με εκπλήσσει με τους αποκαλούμενους σοφιστές είναι που ισχυρίζονται, οι περισσότεροι απ' αυτούς, ότι οδηγούν τους νέους στην αρετή, ενώ τους οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο· γιατί πουθενά δεν έχουμε δει κάποιον άνδρα τον οποίο οι σύγχρονοι σοφιστές έκαναν ενάρετο, ούτε προσφέρουν αυτοί συγγράμματα από τα οποία να αισθάνεται κανείς την υποχρέωση να γίνει ενάρετος. Αντιθέτως, για ανώφελα θέματα έχουν γράψει πληθώρα έργων, τα οποία παρέχουν στους νέους κάποια επιπόλαιη ευχαρίστηση, αρετή όμως δεν διαθέτουν· το αποτέλεσμα είναι να προκαλούν ανώφελο χάσιμο χρόνου σε όσους ελπίζουν ότι θα μάθουν κάτι από αυτά, απομακρύνοντάς τους από άλλες χρήσιμες ασχολίες και διδάσκοντάς τους την αδικία. Δεν μπορώ, λοιπόν, παρά να τους κατηγορώ για κάποια βαριά σφάλματά τους με μομφές βαρύτερες από το συνηθισμένο· όσο για τα συγγράμματά τους, τους μέμφομαι γιατί χρησιμοποιούν εξεζητημένη φρασεολογία, δεν διαθέτουν όμως ούτε ίχνος από ορθές απόψεις, με τις οποίες θα μπορούσαν οι νέοι να μορφωθούν στην αρετή.

Εγώ, βέβαια, δεν είμαι ειδικός, γνωρίζω όμως ότι το καλύτερο είναι να διδάσκεται κανείς την αρετή από την ίδια του τη φύση, κι η δεύτερη καλύτερη λύση να τη διδάσκεται από όσους πραγματικά γνωρίζουν κάτι για την αρετή, κι όχι από αυτούς που κατέχουν την τέχνη της απάτης. Εκφράζομαι ίσως με γλώσσα που δεν είναι επιτηδευμένη, γιατί ούτε καν επιδιώκω κάτι τέτοιο· αυτό που επιδιώκω είναι να εκφράσω κάποιες σκέψεις αποδεδειγμένα ορθές, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες αυτών που έχουν λάβει μια ευγενή παιδεία με στόχο την αρετή. Γιατί δεν είναι οι λέξεις που μπορούν να προσφέρουν παιδεία, αλλά οι ιδέες, όταν είναι ωραίες.

Και πολλοί άλλοι απευθύνουν στους σύγχρονους σοφιστές ―δεν θα τους αποκαλέσω φιλοσόφους― την κατηγορία ότι είναι ικανοί στην εξεζητημένη φρασεολογία και όχι στις ιδέες. Ξέρω, βέβαια, καλά ότι κάποιος από τους σοφιστές θα ισχυριστεί ίσως πως ό,τι δεν είναι γραμμένο με ωραία και μεθοδική διατύπωση, δεν έχει αξία· γιατί γι' αυτούς είναι εύκολη η γρήγορη και άδικη κριτική. Σκοπός μου, ωστόσο, είναι γράφοντας να παραγάγω ένα έργο που να διαθέτει ορθές απόψεις και να μην κάνω τους αναγνώστες μου δοκησίσοφους, αλλά σοφούς και ενάρετους· θέλω, δηλαδή, αυτά που γράφω να μην φαίνονται, αλλά να είναι χρήσιμα, για να μην μπορεί κανείς ποτέ να τα ανατρέψει.

Οι σοφιστές, αντιθέτως, μιλάνε και γράφουν για να εξαπατήσουν, με απώτερο σκοπό το προσωπικό τους κέρδος και δεν ωφελούν κανέναν σε τίποτε· γιατί κανείς ανάμεσά τους ούτε υπήρξε σοφός ούτε είναι, αλλά είναι και ικανοποιημένοι να τους αποκαλούν σοφιστές, ονομασία που είναι ντροπή για τους συνετούς ανθρώπους. Σας συμβουλεύω, λοιπόν, να είστε επιφυλακτικοί απέναντι στα διδάγματα των σοφιστών και να εκτιμάτε τις ιδέες των φιλοσόφων· γιατί οι σοφιστές κυνηγάνε τους πλούσιους και νέους, ενώ οι φιλόσοφοι είναι εξίσου φιλικοί προς όλους· κι επιπλέον, δεν δείχνουν ούτε εκτίμηση ούτε περιφρόνηση προς τις τύχες των ανθρώπων.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 29, 2012 2:49 am 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Σεπ 25, 2010 3:45 pm
Δημοσιεύσεις: 1693
Τοποθεσία: ν.σερρων
μπωρο να αμπαντησω, και σε αυτο,,το θεμα :wink: :wink: με λιγα λογια και απλααα :wink: :wink: κυνηγι , τροπως , ζωης , και ,,επαφη με την φυση,, ωπιοσος,εχη μια σταλα λωγικη θα την παρη εστω λιγω χαμπαριιιιιι :roll: κυνηγι --αγαπη και πρωσεχουμε,,τη τουφεκαμε ολοιμαςςς :roll: :roll: ,,,,ο θεως μαζιμαςςς :wink: :wink:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 09, 2013 10:30 am 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7282
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Ναι, κυνηγώ για να φάω ... http://www.gpeppas.gr/apopsis/4-7-2013.html


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Ιούλ 13, 2013 7:17 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Σεπ 25, 2010 3:45 pm
Δημοσιεύσεις: 1693
Τοποθεσία: ν.σερρων
ναιιιιιι πλεων θα κυνηγαωωωωω για να φαωωωωωωωωωω :cry: :cry: ωπος κανανε παλια πριν εκατομυρια χρονια :wink: και οχι της σαβουρες που μας πασαρουνε στο εμπωρειο,,γεματα φαρμακα και μεταλαξηςςςς,,,,εχω τον μπαξεμου και ξερω τη τρωο χωρις φαρμακα :wink: :wink: και ετσι ωπος πανε τα πραγματα θα εχουμε ωση ζουμε στα χωριαμας την κατσικαμας την κοταμας κτλ για να μπωρεσουμε να ζησουμε σωσταααααα :wink: :wink: με τους αλητες που μπλεξαμεεεε :wink: και τους κραταμε ακωμη να μας κυβερνανεεεεεε :wink: :wink: :wink: εας σιχτηρρρ ολητουςςςςς :wink: :wink:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 16, 2013 6:58 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 04, 2010 7:47 pm
Δημοσιεύσεις: 735
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
sakis pointer έγραψε:
ναιιιιιι πλεων θα κυνηγαωωωωω για να φαωωωωωωωωωω :cry: :cry: ωπος κανανε παλια πριν εκατομυρια χρονια :wink: και οχι της σαβουρες που μας πασαρουνε στο εμπωρειο,,γεματα φαρμακα και μεταλαξηςςςς,,,,εχω τον μπαξεμου και ξερω τη τρωο χωρις φαρμακα :wink: :wink: και ετσι ωπος πανε τα πραγματα θα εχουμε ωση ζουμε στα χωριαμας την κατσικαμας την κοταμας κτλ για να μπωρεσουμε να ζησουμε σωσταααααα :wink: :wink: με τους αλητες που μπλεξαμεεεε :wink: και τους κραταμε ακωμη να μας κυβερνανεεεεεε :wink: :wink: :wink: εας σιχτηρρρ ολητουςςςςς :wink: :wink:

μη τσαντιζεσαι ρε σακη και μας κατσει καμια μπουκια στο λαιμο!!!! :lol:
εμεις δεν θα πεινασουμε ποτε.
αν δε βρουμε κυνηγι θα μαζεψουμε τα χορταρακια μας ,τα μανιταρια μας,τα σαλιγκαρια μας...δοξα να'χει ο γιαραμπης :wink:
εσυ εισαι αρχοντας τα εχεις ολα στα ποδια σου.

_________________
Μάνος-Αθήνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 18, 2013 10:56 pm 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Σεπ 25, 2010 3:45 pm
Δημοσιεύσεις: 1693
Τοποθεσία: ν.σερρων
manpap έγραψε:
sakis pointer έγραψε:
ναιιιιιι πλεων θα κυνηγαωωωωω για να φαωωωωωωωωωω :cry: :cry: ωπος κανανε παλια πριν εκατομυρια χρονια :wink: και οχι της σαβουρες που μας πασαρουνε στο εμπωρειο,,γεματα φαρμακα και μεταλαξηςςςς,,,,εχω τον μπαξεμου και ξερω τη τρωο χωρις φαρμακα :wink: :wink: και ετσι ωπος πανε τα πραγματα θα εχουμε ωση ζουμε στα χωριαμας την κατσικαμας την κοταμας κτλ για να μπωρεσουμε να ζησουμε σωσταααααα :wink: :wink: με τους αλητες που μπλεξαμεεεε :wink: και τους κραταμε ακωμη να μας κυβερνανεεεεεε :wink: :wink: :wink: εας σιχτηρρρ ολητουςςςςς :wink: :wink:

μη τσαντιζεσαι ρε σακη και μας κατσει καμια μπουκια στο λαιμο!!!! :lol:
εμεις δεν θα πεινασουμε ποτε.
αν δε βρουμε κυνηγι θα μαζεψουμε τα χορταρακια μας ,τα μανιταρια μας,τα σαλιγκαρια μας...δοξα να'χει ο γιαραμπης :wink:
εσυ εισαι αρχοντας τα εχεις ολα στα ποδια σου.

φιλεμου μανο,εδω και 6 μηνες που μενω πλεων στο χωριομου καταλαβα τη πιοτητα ζωης χαναμε τωσα χρονια :wink: :wink: απο ψυχωλογια :wink: απο φαγητο :wink: απο κυνηγια :wink: :wink: :wink: και πωλα αλαααα :wink: :wink: ειμαι πλεων ενας αλος ανθρωπος αποτι ημουνα στην πωλη εδω και 40 χρονια :wink: :wink: μωνο την καθημερινη επαφη που εχω με την φυση μου φτανη :wink: :wink: μαζεψα την ρυγανουλαμου το χαμομηλιμου το τσαιμου και τρωο πλεων απο τον μπαξεμου ολα τα καλουδιααααα,,,,


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Το κυνήγι και γιατί κυνηγάω !
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Αύγ 08, 2013 4:04 pm 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μαρ 31, 2007 2:39 pm
Δημοσιεύσεις: 7282
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ... http://www.gpeppas.gr/apopsis/8a-8-2013.html


Πάρα πολύ καλό :D


Κορυφή
 Προφίλ  
 


Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματοςΓράψτε το σχόλιο σας Σελίδα 4 από 5   [ 75 Δημοσιεύσεις ]
Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  



cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mods Βάση δεδομένων
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com
phpBB SEO
Portal XL 5.0 ~ Plain 0.2
Create a Forum | Terms of Service | Privacy Policy | Report the forum